OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W RADOMSKU W ROKU SZKOLNYM 2016/2017

PRACOWNIA EDUKACJI SPECJALNEJ, OPTYMALIZACJI
I WCZESNEGO WSPOMAGANIA


O soba do kontaktu: Agnieszka Szczepaniec



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI

  1. Pomoc merytoryczna w opracowywaniu IPET dla dzieci posiadających orzeczenie
    o potrzebie kształcenia specjalnego /
    K. Matras, A. Szwedzik/.

  2. Udział w pracach Komisji Egzaminacyjnej jako nauczyciel wspomagający dla uczniów
    z wadą wzroku, słuchu, posiadających orzeczenia.

  3. Grupa Wsparcia dla Logopedów wg podanych terminów.

  4. Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy psychologiczno – pedagogicznej w pracy
    z dziećmi z różnymi dysfunkcjami.

  5. Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w szkole masowej – integracja w systemie klasowo
    -lekcyjnym”
    – szkolenie /A. Szwedzik, p. K. Matras/.

  6. Emisja i higiena głosu” – szkolenie /M. Knychalska-Zbierańska/.

  7. Porozmawiajmy o niedosłuchu” – pogadanka /M. Knychalska-Zbierańska/.

  8. Psychomotoryka, SI” – warsztaty /A. Wiecha/.

  9. Zaburzenia integracji sensorycznej a trudności w uczeniu się” – szkolenie /A. Wiecha/.

  10. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową w szkole ogólnodostępnej” – szkolenie /A. Wiecha/.

  11. Uczeń z autyzmem w placówce ogólnodostępnej” – szkolenie /P. Wiecha/.



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓW

Na terenie poradni:

  1. Indywidualne konsultacje po przesiewowych badaniach mowy, słuchu, wzroku, badaniach ortooptycznych (min 5 osób).

Na terenie domu rodzinnego:

  1. Instruktaż w zakresie prawidłowych technik karmienia dziecka z niepełnosprawnością
    /
    A. Szczepaniec, J. Zatoń/.



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻY

Na terenie poradni:

  1. Kompleksowa pomoc dziecku i jego rodzinie w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

  2. Przesiewowa i całościowa diagnoza dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym.

  3. Oddziaływania terapeutyczne wobec dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz jego rodziny.

  4. Grupowe zajęcia słuchowo-językowe „Gumowe ucho” dla dzieci słabosłyszących na terenie Poradni z grupą wsparcia dla rodziców /A. Garbiec, M. Knychalska-Zbierańska/.


Na terenie szkół i przedszkoli:

  1. Badania przesiewowe wzroku, słuchu i mowy.

  2. Zajęcia profilaktyczne pedagogiczno – ortooptyczne /M. Żak/.

  3. Zajęcia z logorytmiki i arteterapii na terenie przedszkoli dla dzieci 5-6 letnich.

  4. Języczkowy zawrót głowy” – cykl zabaw logopedycznych usprawniających rozwój mowy dziecka 3-4 letniego /B. Braszczyńska, J. Nitecka/.

  5. Cykliczne zajęcia słuchowo - językowe "dzwięki i słowa - zabawa gotowa" dla dzieci 5-6 letnich, realizujących roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne /A. Garbiec, A. Szwedzik/.

  6. Garść radości szczypta złości” zajęcia dla dzieci 5-6 letnich /K. Klekowska, A. Szwedzik/.

  7. Posłuchaj, pomyśl, powiedz” zajęcia profilaktyki logopedycznej dla uczniów
    kl. I /
    M. Knychalska – Zbierańska/.

  8. W krainie Bajkolandii” zajęcia dla dzieci 5-6 letnich /K. Klekowska, A. Szwedzik/.

  9. Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym – „Poznajemy świat wszystkimi zmysłami” /J. Zatoń, A. Szczepaniec, A. Wiecha/.

  10. Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym w ramach akcji – „Cała Polska czyta dzieciom” /J. Zatoń, A. Szczepanie/.

  11. Zajęcia grupowe słuchowo-językowe dla dzieci najmłodszych grup przedszkolnych /A. Garbiec, M. Knychalska-Zbierańska/.

W skład pracowni wchodzą: psycholog, tyflopedagog, surdopedagog, surdologopeda, neurologopeda, logopeda - specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pedagog – rehabilitant, pedagog specjalny.

PRACOWNIA WSPIERANIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY



Osoba do kontaktu: Iwona Rawska



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI

  1. Postdiagnostyczne konsultacje psychologiczne i pedagogiczne – wspieranie nauczycieli w pracy
    z uczniami mającymi specyficzne i niespecyficzne trudności w uczeniu się. 

  2. Postdiagnostyczne konsultacje logopedyczne – wspieranie nauczycieli w efektywnym dostosowaniu wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci i młodzieży.

  3. Projekt „Dysleksja? Dam radę!” - edycja 2016/2017 – kontynuacja.

  4. Szkolenie: „Efektywność kształcenia uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” /A. Szwedzik, K. Matras/.

  5. Szkolenie Rady Pedagogicznej: „Jak rozmawiać w szkole o jąkaniu” /E. Tomczuk/.

  6. Konsultacje dla nauczycieli uczących dzieci z zaburzeniami płynności mowy /E. Tomczuk/.

  7. Sieć współpracy logopedów /J. Nitecka, E. Tomczuk/.



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓW

Na terenie poradni:

  1. Wskazówki i instruktaż do pracy w domu dzieci diagnozowanych i objętych terapią.

  2. Konsultacje po badaniach przesiewowych słuchu /E. Tomczuk/.

  3. Konsultacje dotyczące zaburzeń słuchu i problemów z komunikacją /E. Tomczuk/.

Na terenie szkół i przedszkoli:

  1. Prelekcje służące angażowaniu rodziców do pracy z dzieckiem w domu pod kątem terapii logopedycznej.

  2. Spotkania informacyjno-szkoleniowe po badaniach przesiewowych klas III /A. Ciupińska,
    K. Matras/.

  3. Projekt „Dysleksja? Dam radę!” – kontynuacja projektu – edycja 2016/2017 – konsultacje.



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻY

Na terenie poradni:

  1. Diagnoza pedagogiczna, psychologiczna i  logopedyczna.  

  2. Terapia pedagogiczna – usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych i poznawczych, doskonalenie techniki czytania, pisania i liczenia, rozwijanie kompetencji czytelniczych.

  3. Terapia psychologiczna indywidualna i rodzinna.

  4. Terapia logopedyczna - korekcja wad wymowy, stymulacja rozwoju mowy biernej  i czynnej
    u małych dzieci i dzieci z niepełnosprawnościami.

  5. Terapia logopedyczna zaburzeń płynności mowy – zajęcia indywidualne i grupowe.

  6. Trening ortograficzny „Ortograffiti” – zajęcia indywidualne i grupowe.

  7. Zajęcia dla dzieci z kl. I-III – „Ortograffiti z Bratkiem” /A. Ciupińska, A. Łańcuchowska-Kościołek/.

  8. Wesołe cyferki ” – terapia matematyczna – trening w umiejętności liczenia oraz nauka tabliczki mnożenia – zajęcia grupowe dla dzieci z kl. I – III /A. Łańcuchowska-Kościołek/.

  9. Trening kompetencji społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
    /A. Szwedzik, K. Klekowska/.


Na terenie szkół i przedszkoli:

  1. Przesiewowe badania logopedyczne /B. Braszczyńska, A. Gawlak, J. Nitecka, A. Pawlak,
    E. Tomczuk/.

  2. Badania przesiewowe słuchu /E. Tomczuk /.

  3. Przesiewowe badania pedagogiczne uczniów kl. III mające na celu wskazanie uczniów przejawiających trudności w nauce ze szczególnym uwzględnieniem czytania i pisania
    /A. Ciupińska, K. Matras/.

  4. Warsztaty z logorytmiki i arteterapii „Twórcze zabawy rozwijające” dla przedszkolaków 
    i uczniów dla klas I-III szkoły podstawowej /
    B. Braszczyńska, J. Nitecka /.

  5. Zajęcia cykliczne dla dzieci 5-6 letnich w zakresie usprawniania myślenia matematycznego: „Dziecięca matematyka”/ A. Łańcuchowska-Kościołek, I Rawska /.

  6. Języczkowy zawrót głowy” - cykl zabaw logopedycznych usprawniających rozwój mowy dzieci 3-4-letnich - zajęcia na terenie przedszkoli /B. Braszczyńska, J. Nitecka/. 

  7. Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów kl. IV-VI: „Jak się uczyć” /A. Szwedzik, K. Klekowska/.

  8. Zajęcia warsztatowe dotyczące problemów z niepłynnością mówienia /E. Tomczuk/.

  9. Indywidualne zajęcia profilaktyczne dla dzieci  w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych zapobiegających trudnościom w nabywaniu umiejętności czytania i pisania /E. Tomczuk, M. Żak/.

  10. Bajki logopedyczne dla dzieci w wieku od 5 lat /A. Pawlak/. Zajęcia odbywają się w I czwartki miesiąca w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Radomsku godz. 15-17.

  PRACOWNIA DORADZTWA EDUKACYJNO – ZAWODOWEGO
I WSPIERANIA TWÓRCZEGO MYŚLENIA



O soba do kontaktu: Barbara Witalewska



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI

  1. Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych dotyczące twórczego myślenia i uzdolnień.

  2. Konsultacje dla zainteresowanych nauczycieli.

  3. Wspieranie nauczycieli i wychowawców w prowadzeniu orientacji edukacyjno-zawodowej
    – szkolenia, konsultacje.

  4. Sieć współpracy pedagogów i psychologów szkolnych – konsultacyjno-informacyjna /J. Załecka/.

  5. Sieć współpracy doradców zawodowych i nauczycieli zajmujących się doradztwem /B. Witalewska/.



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓW

Na terenie poradni:

  1. Konsultacje dla zainteresowanych rodziców.


Na terenie szkół i przedszkoli:

  1. Prelekcje dla rodziców uczniów klas gimnazjalnych dotyczące informacji edukacyjno-zawodowej połączone z konsultacjami indywidualnymi.



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻY

Na terenie poradni:

  1. Indywidualna diagnoza predyspozycji, zainteresowań zawodowych uczniów: doradztwo, konsultacje.

  2. Indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym dla uczniów kończących szkoły gimnazjalne
    i ponadgimnazjalne (szczególnie w okresie ferii zimowych).

  3. Indywidualne doradztwo zawodowe dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych: profil zainteresowań zawodowych.

  4. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna w sprawie m.in:

    • zatrudnienie młodocianego celem przygotowania zawodowego;

    • kierowania uczniów do OHP;

    • pierwszeństwa w przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na problemy zdrowotne ograniczające wybór zawodu;

    • podjęcie nauki w szkole dla dorosłych uczniów niepełnoletnich.

  1. Terapia pedagogiczna – usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych zaangażowanych
    w proces czytania i pisania.

  2. Terapia Metodą Warnkego – usprawnianie funkcji słuchowych i wzrokowych.


Na terenie szkół:

Doradztwo edukacyjno-zawodowe

  1. Zajęcia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych dotyczące dalszej edukacji i planowania kariery zawodowej.

  • Profil zainteresowań zawodowych;

  • Trendy na rynku pracy – gotowość do zmian;

  • Dopiąć swego – czyli jak wyznaczać i osiągać swoje cele“.

  • Warsztat – „Aktywny absolwent na rynku pracy“ dla uczniów zasadniczych szkół zawodowych.

  • Poznaj lokalny rynek pracy”.

  1. Zajęcia aktywizujące dla uczniów gimnazjum, związane z wyborem kierunku kształcenia
    i zawodu oraz indywidualne konsultacje.

  • klasa I – zainteresowania a wybór zawodu,

  • klasa II – świat zawodów – środowisko pracy,

  • klasa III – preferencje zawodowe i ścieżki kształcenia.

  1. Zajęcia dla uczniów klas V, VI szkoły podstawowej – trening „Kim być”.

Inne zajęcia związane z doradztwem zawodowym zgodnie z zapotrzebowaniem szkół.

Wspieranie twórczego myślenia

  1. Zajęcia wspierające twórcze myślenie dla uczniów szkół podstawowych:

  • klas I – III oraz rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego – (cykl 4 spotkań
    z klasą po jednej godzinie).

  • klas IV – VI – cykl 4 spotkań z klasą po jednej godzinie, lub spotkania jednorazowe.

PRACOWNIA PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW WYCHOWAWCZYCH



O soba do kontaktu: Anna Łoszakiewicz



DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI

  1. Sieć wsparcia dla pedagogów szkolnych – superwizja pracy wychowawczej /A. Łoszakiewicz/.

  2. Konsultacje indywidualne dla nauczycieli i wychowawców /A. Łoszakiewicz, R. Cisłowski,
    J. Dudek, M. Gabryś
    /.

  3. "Co, komu i jak mówić o profilaktyce" osoby odpowiedzialne
    /A.Łoszakiewicz, Rafał Cisłowski, Dorota Sosnowicz/

  1. "Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów" osoba odpowiedzialna /A.Łoszakiewicz/


DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓW

Na terenie poradni:

  1. Warsztaty dla rodziców „Zrozumieć dziecko”– cykl spotkań /A. Łoszakiewicz/.

  2. Indywidualne konsultacje psychologiczne dla rodziców /A. Łoszakiewicz, M. Gabryś/.

  3. Indywidualne konsultacje z pedagogiem /J. Dudek, R. Cisłowski/.

  4. Terapia rodzinna /A. Łoszakiewicz, M. Gabryś/.

Na terenie szkół i przedszkoli:

  1. Prelekcje dla rodziców połączone z konsultacjami indywidualnymi:

  • Rozwiązywanie problemów wychowawczych” /A. Łoszakiewicz/.

  • Profilaktyka uzależnień” /A. Łoszakiewicz, R. Cisłowski, J. Dudek, D. Sosnowicz/.

  • Współpraca rodziców ze szkołą w procesie wychowawczym” /A. Łoszakiewicz/.

  • Zagrożenia w Internecie – dzieci w wirtualnym świecie” /J. Dudek, R. Cisłowski, M. Gabryś, D. Sosnowicz/.

  • Pięć języków miłości w wychowaniu dzieci” /M.Gabryś/.

  • Odstaw kij, zjedz marchewkę. Motywowanie dziecka do nauki” /M.Gabryś/.

  1. Mediacje w sytuacjach konfliktowych pomiędzy rodzicami i szkołą /A. Łoszakiewicz,
    R. Cisłowski
    /.


DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻY

Zajęcia mające na celu wspomaganie rozwoju społ

admin, 2016-12-21 16:23:57