PRACOWNIA EDUKACJI SPECJALNEJ, OPTYMALIZACJII WCZESNEGO WSPOMAGANIA
O soba do kontaktu: Agnieszka Szczepaniec
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI
Pomoc merytoryczna w opracowywaniu IPET dla dzieci posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego /K. Matras, A. Szwedzik/.Udział w pracach Komisji Egzaminacyjnej jako nauczyciel wspomagający dla uczniów
z wadą wzroku, słuchu, posiadających orzeczenia.Grupa Wsparcia dla Logopedów wg podanych terminów.
Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy psychologiczno – pedagogicznej w pracy
z dziećmi z różnymi dysfunkcjami.„Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w szkole masowej – integracja w systemie klasowo
-lekcyjnym” – szkolenie /A. Szwedzik, p. K. Matras/.„Emisja i higiena głosu” – szkolenie /M. Knychalska-Zbierańska/.
„Porozmawiajmy o niedosłuchu” – pogadanka /M. Knychalska-Zbierańska/.
„Psychomotoryka, SI” – warsztaty /A. Wiecha/.
„Zaburzenia integracji sensorycznej a trudności w uczeniu się” – szkolenie /A. Wiecha/.
„Uczeń z niepełnosprawnością ruchową w szkole ogólnodostępnej” – szkolenie /A. Wiecha/.
„Uczeń z autyzmem w placówce ogólnodostępnej” – szkolenie /P. Wiecha/.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓWNa terenie poradni:
Indywidualne konsultacje po przesiewowych badaniach mowy, słuchu, wzroku, badaniach ortooptycznych (min 5 osób).
Na terenie domu rodzinnego:
Instruktaż w zakresie prawidłowych technik karmienia dziecka z niepełnosprawnością
/A. Szczepaniec, J. Zatoń/.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻYNa terenie poradni:
Kompleksowa pomoc dziecku i jego rodzinie w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
Przesiewowa i całościowa diagnoza dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Oddziaływania terapeutyczne wobec dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz jego rodziny.
Grupowe zajęcia słuchowo-językowe „Gumowe ucho” dla dzieci słabosłyszących na terenie Poradni z grupą wsparcia dla rodziców /A. Garbiec, M. Knychalska-Zbierańska/.
Na terenie szkół i przedszkoli:
Badania przesiewowe wzroku, słuchu i mowy.
Zajęcia profilaktyczne pedagogiczno – ortooptyczne /M. Żak/.
Zajęcia z logorytmiki i arteterapii na terenie przedszkoli dla dzieci 5-6 letnich.
„Języczkowy zawrót głowy” – cykl zabaw logopedycznych usprawniających rozwój mowy dziecka 3-4 letniego /B. Braszczyńska, J. Nitecka/.
Cykliczne zajęcia słuchowo - językowe "dzwięki i słowa - zabawa gotowa" dla dzieci 5-6 letnich, realizujących roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne /A. Garbiec, A. Szwedzik/.
„Garść radości szczypta złości” zajęcia dla dzieci 5-6 letnich /K. Klekowska, A. Szwedzik/.
„Posłuchaj, pomyśl, powiedz” zajęcia profilaktyki logopedycznej dla uczniów
kl. I /M. Knychalska – Zbierańska/.„W krainie Bajkolandii” zajęcia dla dzieci 5-6 letnich /K. Klekowska, A. Szwedzik/.
Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym – „Poznajemy świat wszystkimi zmysłami” /J. Zatoń, A. Szczepaniec, A. Wiecha/.
Zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym w ramach akcji – „Cała Polska czyta dzieciom” /J. Zatoń, A. Szczepanie/.
Zajęcia grupowe słuchowo-językowe dla dzieci najmłodszych grup przedszkolnych /A. Garbiec, M. Knychalska-Zbierańska/.
W skład pracowni wchodzą: psycholog, tyflopedagog, surdopedagog, surdologopeda, neurologopeda, logopeda - specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pedagog – rehabilitant, pedagog specjalny.
PRACOWNIA WSPIERANIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
Osoba do kontaktu: Iwona Rawska
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI
Postdiagnostyczne konsultacje psychologiczne i pedagogiczne – wspieranie nauczycieli w pracy
z uczniami mającymi specyficzne i niespecyficzne trudności w uczeniu się.Postdiagnostyczne konsultacje logopedyczne – wspieranie nauczycieli w efektywnym dostosowaniu wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci i młodzieży.
Projekt „Dysleksja? Dam radę!” - edycja 2016/2017 – kontynuacja.
Szkolenie: „Efektywność kształcenia uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” /A. Szwedzik, K. Matras/.
Szkolenie Rady Pedagogicznej: „Jak rozmawiać w szkole o jąkaniu” /E. Tomczuk/.
Konsultacje dla nauczycieli uczących dzieci z zaburzeniami płynności mowy /E. Tomczuk/.
Sieć współpracy logopedów /J. Nitecka, E. Tomczuk/.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓWNa terenie poradni:
Wskazówki i instruktaż do pracy w domu dzieci diagnozowanych i objętych terapią.
Konsultacje po badaniach przesiewowych słuchu /E. Tomczuk/.
Konsultacje dotyczące zaburzeń słuchu i problemów z komunikacją /E. Tomczuk/.
Na terenie szkół i przedszkoli:
Prelekcje służące angażowaniu rodziców do pracy z dzieckiem w domu pod kątem terapii logopedycznej.
Spotkania informacyjno-szkoleniowe po badaniach przesiewowych klas III /A. Ciupińska,
K. Matras/.Projekt „Dysleksja? Dam radę!” – kontynuacja projektu – edycja 2016/2017 – konsultacje.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻYNa terenie poradni:
Diagnoza pedagogiczna, psychologiczna i logopedyczna.
Terapia pedagogiczna – usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych i poznawczych, doskonalenie techniki czytania, pisania i liczenia, rozwijanie kompetencji czytelniczych.
Terapia psychologiczna indywidualna i rodzinna.
Terapia logopedyczna - korekcja wad wymowy, stymulacja rozwoju mowy biernej i czynnej
u małych dzieci i dzieci z niepełnosprawnościami.Terapia logopedyczna zaburzeń płynności mowy – zajęcia indywidualne i grupowe.
Trening ortograficzny „Ortograffiti” – zajęcia indywidualne i grupowe.
Zajęcia dla dzieci z kl. I-III – „Ortograffiti z Bratkiem” /A. Ciupińska, A. Łańcuchowska-Kościołek/.
„Wesołe cyferki ” – terapia matematyczna – trening w umiejętności liczenia oraz nauka tabliczki mnożenia – zajęcia grupowe dla dzieci z kl. I – III /A. Łańcuchowska-Kościołek/.
Trening kompetencji społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
/A. Szwedzik, K. Klekowska/.
Na terenie szkół i przedszkoli:
Przesiewowe badania logopedyczne /B. Braszczyńska, A. Gawlak, J. Nitecka, A. Pawlak,
E. Tomczuk/.Badania przesiewowe słuchu /E. Tomczuk /.
Przesiewowe badania pedagogiczne uczniów kl. III mające na celu wskazanie uczniów przejawiających trudności w nauce ze szczególnym uwzględnieniem czytania i pisania
/A. Ciupińska, K. Matras/.Warsztaty z logorytmiki i arteterapii „Twórcze zabawy rozwijające” dla przedszkolaków
i uczniów dla klas I-III szkoły podstawowej /B. Braszczyńska, J. Nitecka /.Zajęcia cykliczne dla dzieci 5-6 letnich w zakresie usprawniania myślenia matematycznego: „Dziecięca matematyka”/ A. Łańcuchowska-Kościołek, I Rawska /.
„Języczkowy zawrót głowy” - cykl zabaw logopedycznych usprawniających rozwój mowy dzieci 3-4-letnich - zajęcia na terenie przedszkoli /B. Braszczyńska, J. Nitecka/.
Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów kl. IV-VI: „Jak się uczyć” /A. Szwedzik, K. Klekowska/.
Zajęcia warsztatowe dotyczące problemów z niepłynnością mówienia /E. Tomczuk/.
Indywidualne zajęcia profilaktyczne dla dzieci w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych zapobiegających trudnościom w nabywaniu umiejętności czytania i pisania /E. Tomczuk, M. Żak/.
Bajki logopedyczne dla dzieci w wieku od 5 lat /A. Pawlak/. Zajęcia odbywają się w I czwartki miesiąca w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Radomsku godz. 15-17.
PRACOWNIA DORADZTWA EDUKACYJNO – ZAWODOWEGOI WSPIERANIA TWÓRCZEGO MYŚLENIA
O soba do kontaktu: Barbara Witalewska
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI
Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych dotyczące twórczego myślenia i uzdolnień.
Konsultacje dla zainteresowanych nauczycieli.
Wspieranie nauczycieli i wychowawców w prowadzeniu orientacji edukacyjno-zawodowej
– szkolenia, konsultacje.Sieć współpracy pedagogów i psychologów szkolnych – konsultacyjno-informacyjna /J. Załecka/.
Sieć współpracy doradców zawodowych i nauczycieli zajmujących się doradztwem /B. Witalewska/.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓWNa terenie poradni:
Konsultacje dla zainteresowanych rodziców.
Na terenie szkół i przedszkoli:
Prelekcje dla rodziców uczniów klas gimnazjalnych dotyczące informacji edukacyjno-zawodowej połączone z konsultacjami indywidualnymi.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻYNa terenie poradni:
Indywidualna diagnoza predyspozycji, zainteresowań zawodowych uczniów: doradztwo, konsultacje.
Indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym dla uczniów kończących szkoły gimnazjalne
i ponadgimnazjalne (szczególnie w okresie ferii zimowych).Indywidualne doradztwo zawodowe dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych: profil zainteresowań zawodowych.
Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna w sprawie m.in:
zatrudnienie młodocianego celem przygotowania zawodowego;
kierowania uczniów do OHP;
pierwszeństwa w przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na problemy zdrowotne ograniczające wybór zawodu;
podjęcie nauki w szkole dla dorosłych uczniów niepełnoletnich.
Terapia pedagogiczna – usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych zaangażowanych
w proces czytania i pisania.Terapia Metodą Warnkego – usprawnianie funkcji słuchowych i wzrokowych.
Na terenie szkół:Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Zajęcia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych dotyczące dalszej edukacji i planowania kariery zawodowej.
Profil zainteresowań zawodowych;
Trendy na rynku pracy – gotowość do zmian;
„Dopiąć swego – czyli jak wyznaczać i osiągać swoje cele“.
Warsztat – „Aktywny absolwent na rynku pracy“ dla uczniów zasadniczych szkół zawodowych.
„Poznaj lokalny rynek pracy”.
Zajęcia aktywizujące dla uczniów gimnazjum, związane z wyborem kierunku kształcenia
i zawodu oraz indywidualne konsultacje.
klasa I – zainteresowania a wybór zawodu,
klasa II – świat zawodów – środowisko pracy,
klasa III – preferencje zawodowe i ścieżki kształcenia.
Zajęcia dla uczniów klas V, VI szkoły podstawowej – trening „Kim być”.
Inne zajęcia związane z doradztwem zawodowym zgodnie z zapotrzebowaniem szkół.
Wspieranie twórczego myślenia
Zajęcia wspierające twórcze myślenie dla uczniów szkół podstawowych:
klas I – III oraz rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego – (cykl 4 spotkań
z klasą po jednej godzinie).klas IV – VI – cykl 4 spotkań z klasą po jednej godzinie, lub spotkania jednorazowe.
PRACOWNIA PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW WYCHOWAWCZYCH
O soba do kontaktu: Anna Łoszakiewicz
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO NAUCZYCIELI
Sieć wsparcia dla pedagogów szkolnych – superwizja pracy wychowawczej /A. Łoszakiewicz/.
Konsultacje indywidualne dla nauczycieli i wychowawców /A. Łoszakiewicz, R. Cisłowski,
J. Dudek, M. Gabryś/."Co, komu i jak mówić o profilaktyce" osoby odpowiedzialne
/A.Łoszakiewicz, Rafał Cisłowski, Dorota Sosnowicz/
"Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów" osoba odpowiedzialna /A.Łoszakiewicz/
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO RODZICÓWNa terenie poradni:
Warsztaty dla rodziców „Zrozumieć dziecko”– cykl spotkań /A. Łoszakiewicz/.
Indywidualne konsultacje psychologiczne dla rodziców /A. Łoszakiewicz, M. Gabryś/.
Indywidualne konsultacje z pedagogiem /J. Dudek, R. Cisłowski/.
Terapia rodzinna /A. Łoszakiewicz, M. Gabryś/.
Na terenie szkół i przedszkoli:
Prelekcje dla rodziców połączone z konsultacjami indywidualnymi:
„Rozwiązywanie problemów wychowawczych” /A. Łoszakiewicz/.
„Profilaktyka uzależnień” /A. Łoszakiewicz, R. Cisłowski, J. Dudek, D. Sosnowicz/.
„Współpraca rodziców ze szkołą w procesie wychowawczym” /A. Łoszakiewicz/.
„Zagrożenia w Internecie – dzieci w wirtualnym świecie” /J. Dudek, R. Cisłowski, M. Gabryś, D. Sosnowicz/.
„Pięć języków miłości w wychowaniu dzieci” /M.Gabryś/.
„Odstaw kij, zjedz marchewkę. Motywowanie dziecka do nauki” /M.Gabryś/.
Mediacje w sytuacjach konfliktowych pomiędzy rodzicami i szkołą /A. Łoszakiewicz,
R. Cisłowski/.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO DZIECI I MŁODZIEŻYZajęcia mające na celu wspomaganie rozwoju społ
admin, 2016-12-21 16:23:57